ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
ΟΜΑΔΑ
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
–ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο
σ/ν: «Ρύθμιση συνταξιοδοτικών θεμάτων
του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.»
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την
προτεινόμενη διάταξη παρέχεται η
δυνατότητα στους ασφαλισμένους του
δημοσίου τομέα να αναγνωρίσουν τον
πλασματικό χρόνο της
επιδοτούμενης και μη επιδοτούμενης
ανεργίας συνολικής διάρκειας μέχρι 300
ημερών. Επίσης επιτρέπεται η αναγνώριση
του χρόνου για τον οποίο δεν έχει χωρήσει
ασφάλιση σε φορείς κύριας η επικουρικής
ασφάλισης η στο δημόσιο. Οι χρόνοι
ανεργίας αυτοί αναγνωρίζονται από
το φορέα όπου υπαγόταν ασφαλιστικά ο
εργαζόμενος πριν το διορισμό του
στο δημόσιο και υπολογίζονται στη
συνολική προϋπηρεσία για τη θεμελίωση
συνταξιοδοτικού δικαιώματος ανεξάρτητα
από το τελικό φορέα συνταξιοδότησης.
Συγκεκριμένα
οι διατάξεις του άρθρου 40 ν 3996/2011 με τις
οποίες τροποποιήθηκαν οι αντίστοιχες
του άρθρου 10 του νόμου 3863/2010 δεν έχουν
αναλόγως τροποποιηθεί και για τους
εργαζόμενους του δημόσιου τομέα
συμπληρώνοντας το νόμο 3865/2010.
Αποτέλεσμα
δε αυτών είναι η μη δυνατότητα
αναγνώρισης πλασματικών χρόνων από
εργαζόμενους του δημόσιου τομέα (
περίοδος ανεργίας , χρόνος κενού ασφάλισης
κλπ] δικαίωμα που έχουν οι εργαζόμενοι
στον ιδιωτικό τομέα σύμφωνα με το άρθρο
40 ν. 3996/2011
Σύμφωνα με
τον ν. 3996/2011 ο οποίος τροποποίησε τον ν.
3863/2010, δίνεται η δυνατότητα να αναγνωρίσουν
πλασματικά χρόνια οι ασφαλισμένοι στα
ασφαλιστικά ταμεία πλην δημοσίου και
να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό
δικαίωμα κάνοντας χρήση του δικαιώματος
αναγνώρισης του χρόνου επιδότησης
ανεργίας έως 300 ημέρες καθώς και χρόνου
από κενό ασφάλισης ανεξάρτητα από το
φορέα συνταξιοδότησης.
Αντίθετα ο
ν. 3865/2010 που διέπει το συνταξιοδοτικό
καθεστώς των ασφαλισμένων στο ασφαλιστικό
ταμείο του δημοσίου δεν παρέχει την
δυνατότητα στους δημοσίους υπαλλήλους
να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό
δικαίωμα κάνοντας χρήση του δικαιώματος
αναγνώρισης του χρόνου επιδότησης
ανεργίας έως 300 ημέρες καθώς και χρόνου
από κενό ασφάλισης ανεξάρτητα από το
φορέα συνταξιοδότησης που ισχύει για
τους ιδιωτικούς υπαλλήλους.
Με βάση τα
παραπάνω είναι εύλογο και δίκαιο ότι
πρέπει να αποκατασταθεί η άνιση
μεταχείριση εργαζομένων ως προς τη
δυνατότητα θεμελίωσης συνταξιοδοτικού
δικαιώματος ώστε να συνυπολογίζονται
στο συνολικό χρόνο που θα δίνει το Ι.Κ.Α
προς το Γ.Λ.Κ ενόψει θεμελίωσης
συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
–ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο
σ/ν: «Ρύθμιση συνταξιοδοτικών θεμάτων
του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.»
Άρθρο….
Η παράγραφος 1 του
άρθρου 17 του νόμου 3865/2010 συμπληρώνεται
με εδάφιο β ως ακολούθως.
Παρέχεται η δυνατότητα
στους εργαζόμενους του δημοσίου της
αναγνώρισης ως πλασματικού χρόνου
περίοδος επιδοτούμενης και μη
ανεργίας συνολικής διάρκειας 300 ημερών
καθώς και χρόνου για τον οποίο
δεν έχει χωρήσει ασφάλιση σε φορείς
κύριας η επικουρικής ασφάλισης η στο
δημόσιο Οι χρόνοι αυτοί
αναγνωρίζονται από το φορέα όπου
υπαγόταν ασφαλιστικά ο εργαζόμενος
πριν το διορισμό του στο δημόσιο και
υπολογίζονται στη συνολική προϋπηρεσία
για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού
δικαιώματος ανεξάρτητα από το τελικό
φορέα συνταξιοδότησης.
Αθήνα, 26/06/2015
Οι
προτείνοντες Βουλευτές
Λεωνίδας
Γρηγοράκος
Βασίλης
Κεγκέρογλου
Δημήτρης
Κωνσταντόπουλος